Domowa naprawa samochodu – czy warto?

 

Polacy mają zadziwiające upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, inaczej zmysł do kombinowania różnego rodzaju – na zasadzie stwierdzenia – Polak potrafi. W dyscyplinie motoryzacyjnej ta smykałka także ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy upodobania do przekształcania swoich wozów, modernizowania ich bez uczestnictwa licencjonowanych profesjonalistów tym aspekcie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na własną rękę lamp ksenonowych. Taki zestaw współczesnego oświetlenia tego rodzaju w upoważnionym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. Aby więc zaoszczędzić, wielu naszych rodaków pozyskuje na bazarach oświetlenie tego typu, rzekomo oryginalne, wydając blisko 300 do 400 zł. Takie lampy, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a czasem wyraźnie może narobić szkody w trakcie jazdy, gdy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna sprawa to kontrola drogowa, kiedy bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie mamy lampy ksenonowe, ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Naturalnie do tego w zestawie dostajemy mandat atut punkty karne – nie zawsze warto, wobec tego kombinować w takich zagadnieniach.

 

Filtry DPF i katalizatory

 

Wróćmy jednak do znacznie bardziej poważnych kłopotów – filtry DPF i katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście niezgodne z prawem. Wiele modeli samochodów potwierdza, że zamiast usuwać, dużo lepiej jest wyczyścić katalizator i DPF. Pokazują to zawodowcy, których można znaleźć na domenie wymiana fap. Czasami w razie awarii wystarczy jedynie czyszczenie DPF (współcześnie co poniektóre lokalne profesjonalne serwisy oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, płucząc filtr wodą z dodatkiem detergentów pod dużym ciśnieniem – taka technika jest o wiele skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a czasami jego wymiana. Tutaj niemniej jednak uwaga – nowoczesne samochody są naszpikowane pecetami oraz amatorskie czyszczenie filtra ma prawo skutkować jeszcze większymi przeszkodami – radzimy udać się z tym do profesjonalistów. Należałoby również dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

 

Nierzadko zdarza się, że posiadany pojazd nie spełnia wszystkich oczekiwań własnego właściciela. Jeżeli zakup innowacyjnego samochodu nie wchodzi w grę, należytym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego oraz ma znaczyć dopasowywanie bądź też regulację. W praktyce tuning użytkuje się, by polepszyć osiągi samochodu. Dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać pokaźniejsze prędkości oraz obroty silnika. Może mieć także lepsze przyspieszenie. Ostatnio coraz to częściej przez tuning rozumie się upiększanie samochodu od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa również tuningiem optycznym. Nie wszyscy niemniej jednak uznają tą formę za tuning. Skupmy się jednakże na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu odzyskiwanie sprawności katalizatora oraz naprawa filtra FAP. Jest to forma tuningu, która:

 

•​Poprawi kulturę pracy silnika

 

•​Poprawi osiągi samochodu

 

•​Zmniejszy zużycie paliwa

 

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi kojarzyć się wyłącznie z chipami i zwiększaniem ilości koni mechanicznych – niekiedy proste zajęcie się katalizatorem i filtrem cząstek stałych pozwala na znaczącą poprawę dla auta.

 

Możliwe że zaciekawi Cię także regeneracja filtrów fap.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *